Služby

Prevence

Preventivní vyšetření je hlavním pilířem moderní medicíny. Jejím smyslem je odhalit počínající onemocnění, které tak může být včas léčeno. V našem oboru se toto týká nejrozšířenějších a nejčastějších nemocí na světě a těmi jsou zánět dásní a zubní kaz. V prvotní fázi je zubní kaz nebolestivý a projevuje se až v pokročilém stádiu, kdy ohrožuje vitalitu zubu a jeho nerv. Zánět dásní v úvodu obtěžuje menším, čí větším krvácením dásní a hromaděním zubního kamene. Tento stav může trvat až do chvíle, kdy se zuby začnou hýbat a neléčený zpravidla končí extrakcí zubu. Bližší popis těchto stavů naleznete níže.

Řešení onemocnění obecně je náročnější, zdlouhavější a finančně nákladnější v pozdních fázích a ne vždy má dobrý konec, proto nezanedbávejte péči o své zdraví. Máte jen jedno.

Při preventivní prohlídce zubní lékař vyšetří obličej a celou dutinu ústní, zhotoví rentgenové snímky a vyhodnotí stav pacienta. Jestliže objeví problém, stanoví léčebný plán. Úvodem celé péče by měla být návštěva dentální hygienistky, která také zhodnotí stav dutiny ústní a provede instruktáž péče o chrup, aby léčba a její výsledek byl trvanlivý. K hygienistce Vás lékař deleguje také v případě, že diagnostikuje nevyhovující hygienu, zánět dásní, přítomnost zubního kamene nebo parodontózu. V tomto případě je péče dentální hygienistky při léčbě zánětlivého onemocnění naprosto klíčová.

U dětí doporučujeme naplánovat první setkání se zubním lékařem již kolem 12-18 měsíců věku a po 6. roce života začít i s rentgenovým vyšetřením. Následně pro všechny věkové kategorie plánujeme preventivní vyšetření každých 6 měsíců.

Proč zubní ordinaci Literák?

Komplexní ošetření na
jednom pracovišti.
Moderní technologie
a tým s dlouholetou praxí.
Citlivý přístup
k pacientům.